الجمعة، 6 فبراير 2009

خواطر الكلمات




*أحلى اللحظات لحظة رؤية السعادة و الفرح الطيب في عيون الكبار و الصغار ..
و أقسى اللحظات لحظة الغربة و فراق أعز الناس و أعز الأماكن في الوطن ...

*أحببت عائلتي , فأعطتني الأمان
أحببت الناس , فأعطوني العشرة الطيبة
أحببت الحياة , فأعطتني الجمال
أحببت الله , فأعطاني الإيمان و الإسلام

*سكن ليل .... و لكن قلبي لم يسكن
أخذ يشن الحروب على عقلي الساكن
لعله يحرره من أفكاره المعقدة
تلك الأفكار التي لا تحاول حل عقدها
و لكن برغم كل تلك الحروب من المشاعر المشتعلة
يقف هناك في مكانه ليظل ساكنا محتفظا بأفكاره
فلا يسكن هذا القلب قليلا
و لا يتحرر هذا العقل من أفكاره المعقدة

*لنترك بصمة على جدار الزمن , يجب أن نصنع من خبرتنا في طريق الحياة الطلاء الذي تدخلت فيه كل الألوان من اليأس و االأمل – الفشل و النجاح – الحزن و الفرح ...... فهذا كله ينتج لك أجمل لون و هو لونك و بذلك تستطيع أن تطبع بصمتك على هذا الجدار الكبير .

هناك 3 تعليقات:

بنوتة يقول...

السلام عليكم
أحييكى على كلامك الجميل
لنترك بصمة على جدار الزمن ... الخ
أكتر حاجة عجبتنى
تحياتى ليكى ودمتى بالخير

بنوتة يقول...

السلام عليكم

أحييكى على كلامك فعلا
كنت لسة دلوقتى في التاج عندى في المدونة بقول انى في ناس زى ما بتيجى بتمشى وانا نفسى أغير قبل ما امشى
على فكرة انا بنوتة غير بنوتة ايللي فوق
تحياتى ليكى

غير معرف يقول...

الكلام كله جميل اوى
من الاول لحد الاخر
و انا كنت عايز اطلع احسن الكلام علشان اتكلم فيه بس بجد كله حلو و مليان صور حلوة اوى

اتمنى انك مش تحرمينا من الكلام دا و الاحساس دا كله